Information om Corona och Covid-19

Senast uppdaterad: 16 augusti kl 10:00


På den här sidan hittar du uppdaterad information och svar på vad vi gör för att minska smittspridning, våra av- och ombokningsregler, öppettider, vad som gäller på restaurangerna etc. Ett hotell omfattas av trängselregler och definieras inte som en allmän sammankomst. Läs mer här.

Hygien
Allmänna sammankomster
Restaurang
Spa & Pooler
Av / Ombokning
Kontakta oss

Hygien

Våra gästers och personals säkerhet är vår högsta prioritet och vi följer noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer.

Vi beslutade tidigt att införa utökade rutiner för städning av samtliga miljöer. Alla ytor såsom våtutrymmen, dörrhandtag, möbler, nyckelkort, terminaler etc. tvättas med desinfektionsmedel återkommande varje dag.
Att du som gäst är frisk när du kommer till oss är en självklarhet. Och så även för oss som jobbar här. Minsta symtom så är det hemgång. För dig och oss.

På samma sätt som vi tar vårt ansvar på plats ber vi dig som gäst att ta ditt ansvar genom att:
Vänta med att besöka oss minst två veckor efter hemresa om du har rest till ett riskområde. Uppdaterad lista på riskområden finner du hos Folkhälsomyndigheten.
Besök oss inte om du varit i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19. Stanna hemma om du är sjuk med allmän sjukdomskänsla, hosta, feber eller förkylning.
Tillsammans kan vi se till att behålla en säker miljö som vi alla kan fortsätta njuta av.

Allmänna sammankomster

Ett hotell omfattas av de trängselregler (se Folkhälsomyndighetens direktiv här) som Folkhälsomyndigheten beslutat om. Alltså att hålla mer avstånd till varandra, duka luftigare och att inte att det ska bli köer runt barer och bufféer. Alla våra hotell har justerat just detta.

Ett hotell räknas inte som en allmän sammankomst. För att en sammankomst skall ses som allmän krävs att den anordnas för allmänheten eller att allmänheten har tillträde till den.

Restaurang

I restaurangerna erbjuder vi våra menyer via qr-kod som du enkelt scannar med din egen telefon. Enligt gällande direktiv tillåter vi just nu max 8 personer sittande i samma sällskap och vi har fortsatt avstånd mellan borden samt luftigare möblering.

Vi har tilldelade frukosttider för att undvika trängsel. För lunch och middag är det enbart bordsservering som gäller (på våra svenska hotell).

Våra utökade rutiner för städning av offentliga utrymmen innefattar självklart också alla ytor på vår restaurang.

Om du som hotellgäst hellre vill käka på ditt mysiga rum, erbjuder de flesta av våra hotell room service under majoriteten av dygnets timmar. Vi bjussar självklart på denna service och ställer er mat, efter en vänlig knackning, på en bricka utanför dörren. Där room service inte finns går det istället bra att tex beställa barmat och ta med sig upp till rummet.

I nuläget erbjuder alla våra svenska hotell även take away, se mer specifik information på respektive hemsida.

Möten och konferenser
Antalet tillåtna deltagare på privata sammankomster, som privata fester, i hyrda lokaler höjs till max 50. Naturligtvis gäller övriga principer kring att vara frisk, tvätta händer och att tänka på social distans och extra luft.

Spa & Pooler

I våra spa- och poolutrymmen begränsar vi antalet gäster genom att man har olika paket då man är på olika ställen i huset vid olika tidpunkter.
Vi uppmanar alla våra gäster att hålla ett rimligt avstånd (ingen gillar väl att stå kloss an med en främling i baddräkt ändå..?) och vi påminner även alla våra gäster att duscha före och efter bad.

Av / Ombokning

För privatgäster som bokat vistelse på ett av våra resorthotell, Ystad Saltsjöbad, Villa Strandvägen, Ellery Beach House, Falkenberg Strandbad & Steam Hotel gäller följande:

Om du behöver av- eller omboka din vistelse så gäller fri avbokning fram till 7 dagar innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 24h före ankomst debiteras 100% av vistelsens totala belopp. Kontakta ditt hotell för hjälp. Du kan också chatta med oss på hemsidan respektive hotells hemsida. Ha ditt bokningsnummer tillgängligt så underlättar du både för oss och dig själv.

För våra city-hotell Hotel Pigalle, Hotel Bellora och MJ’s gäller att du kan av- och omboka din vistelse fram till kl. 15 på ankomstdag utan kostnad. Kontakta hotellet du bokat på telefon eller mail direkt (se kontaktuppgifter nedan). Du kan också chatta med oss på hemsidan. Ha ditt bokningsnummer tillgängligt så underlättar du både för oss och dig själv.

För företag som har bokat en konferens eller ett möte hos oss så gäller avbokningsavtalen som överenskommet.
Vi är måna om att ni skall känna er trygga och är flexibla gällande avbokningsvillkoren. Maila Calle, Susanna, Tessan, Kristian och säljteamet på meetings@essgroup.se så berättar vi mer.

Kontakta oss gärna!

Här hittar du kontaktuppgifter till alla våra destinationer. Du kan också chatta med oss på respektive hotells hemsida. Ha ditt bokningsnummer redo för snabbast och effektivast service.

Falkenberg Strandbad
Falkenberg Strandbad0346-714900
reception@strandbaden.se
Ystad Saltsjöbad
Ystad Saltsjöbad0411-136 30
info@ysb.se
Steam Hotel
Steam Hotel021-4759900
bokning@steamhotel.se
Hotel Bellora
Hotel Bellora031-7673400
reception@hotelbellora.se
Hotel Pigalle
Hotel Pigalle031-802521
reception@hotellpigalle.se
MJ's
MJ's040-664 64 00
reception@mjs.life