Information om Corona och Covid-19

Senast uppdaterad: 19 november kl 08:00


På den här sidan hittar du uppdaterad information och svar på vad vi gör för att minska smittspridning, vaccinationsbevis, våra av- och ombokningsregler, kontaktuppgifter, vad som gäller på restaurangerna etc.

Vaccinationsbevis och allmänna sammankomster
Hygien
Restaurang
Spa & Pooler
Av / Ombokning
Kontakta oss

Vaccinationsbevis och allmänna sammankomster

På ESS destinationer följer vi myndigheternas rekommendationer och kontrollerar vaccinationsbevis för gäster som deltar på allmänna sammankomster för mer än 100 personer. Detta är aktuellt till exempel om det hålls större shower i huset där biljetter säljs till allmänheten (definitionen av en allmän sammankomst). Dessa arrangemang är dock få hos oss för de allra flesta vistelser är det inte ett krav att vaccinationsbevis uppvisas.

För dig som är gäst hos oss som privatperson alternativt deltar på en konferens så gäller inte de nya bestämmelserna om uppvisande av vaccinationsbevis.

Vi följer löpande myndigheternas rekommendationer och riktlinjer och vid ny information så uppdateras information här och information sänds också till berörda gäster.

Hygien

Våra gästers och personals säkerhet är vår högsta prioritet och vi följer noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer.

Vi beslutade tidigt att införa utökade rutiner för städning av samtliga miljöer. Alla ytor såsom våtutrymmen, dörrhandtag, möbler, nyckelkort, terminaler etc. tvättas med desinfektionsmedel återkommande varje dag.
Att du som gäst är frisk när du kommer till oss är en självklarhet. Och så även för oss som jobbar här. Minsta symtom så är det hemgång. För dig och oss.

På samma sätt som vi tar vårt ansvar på plats ber vi dig som gäst att ta ditt ansvar genom att:
Vänta med att besöka oss minst två veckor efter hemresa om du har rest till ett riskområde. Uppdaterad lista på riskområden finner du hos Folkhälsomyndigheten.
Besök oss inte om du varit i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19. Stanna hemma om du är sjuk med allmän sjukdomskänsla, hosta, feber eller förkylning.
Tillsammans kan vi se till att behålla en säker miljö som vi alla kan fortsätta njuta av.

Restaurang

I restaurangerna erbjuder vi våra menyer via QR-kod som du enkelt scannar med din egen telefon.

Vi har tilldelade frukosttider för att undvika trängsel. För lunch och middag är det enbart bordsservering som gäller (på våra svenska hotell).

Våra utökade rutiner för städning av offentliga utrymmen innefattar självklart också alla ytor på vår restaurang.

Om du som hotellgäst hellre vill käka på ditt mysiga rum, erbjuder de flesta av våra hotell room service under majoriteten av dygnets timmar. Vi bjussar självklart på denna service och ställer er mat, efter en vänlig knackning, på en bricka utanför dörren. Där room service inte finns går det istället bra att tex beställa barmat och ta med sig upp till rummet.

I nuläget erbjuder alla våra svenska hotell även take away, se mer specifik information på respektive hemsida.

Spa & Pooler

I våra spa- och poolutrymmen begränsar vi antalet gäster genom att man har olika paket då man är på olika ställen i huset vid olika tidpunkter.
Vi uppmanar alla våra gäster att hålla ett rimligt avstånd (ingen gillar väl att stå kloss an med en främling i baddräkt ändå..?) och vi påminner även alla våra gäster att duscha före och efter bad.

Av / Ombokning

För privatgäster som bokat vistelse på ett av våra resorthotell, Ystad Saltsjöbad, Villa Strandvägen, Ellery Beach House, Falkenberg Strandbad & Steam Hotel gäller följande:

Om du behöver av- eller omboka din vistelse så gäller fri avbokning fram till 7 dagar innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 7 dagar före ankomst debiteras 100% av vistelsens totala belopp. Kontakta ditt hotell för hjälp. Du kan också chatta med oss på hemsidan respektive hotells hemsida. Ha ditt bokningsnummer tillgängligt så underlättar du både för oss och dig själv.

Är din vistelse redan ombokad så gäller följande regler:
Avbokningsmöjligheten gäller för bokningens ursprungliga datum.
Har du bokat om din vistelse så är bokningen inte avbokningsbar utan full debitering – den är fortfarande ombokningsbar med reservation för prisändringar.

För våra city-hotell Hotel Pigalle, Hotel Bellora och MJ’s gäller att du kan av- och omboka din vistelse fram till kl. 15 på ankomstdag utan kostnad. Kontakta hotellet du bokat på telefon eller mail direkt (se kontaktuppgifter nedan). Du kan också chatta med oss på hemsidan. Ha ditt bokningsnummer tillgängligt så underlättar du både för oss och dig själv.

För företag som har bokat en konferens eller ett möte hos oss så gäller avbokningsavtalen som överenskommet.
Vi är måna om att ni skall känna er trygga och är flexibla gällande avbokningsvillkoren. Maila Calle, Susanna, Tessan, Kristian och säljteamet på meetings@essgroup.se så berättar vi mer.

Kontakta oss gärna!

Här hittar du kontaktuppgifter till alla våra destinationer. Du kan också chatta med oss på respektive hotells hemsida. Ha ditt bokningsnummer redo för snabbast och effektivast service.

Falkenberg Strandbad
Falkenberg Strandbad0346-714900
reception@strandbaden.se
Ystad Saltsjöbad
Ystad Saltsjöbad0411-136 30
info@ysb.se
Steam Hotel
Steam Hotel021-4759900
bokning@steamhotel.se
Hotel Bellora
Hotel Bellora031-7673400
reception@hotelbellora.se
Hotel Pigalle
Hotel Pigalle031-802521
reception@hotellpigalle.se
MJ's
MJ's040-664 64 00
reception@mjs.life